Monday, June 1, 2009

Kamek Sayang Sama Kitak Bha..!!

Bergambar dgn adk2 borneo..

Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah..

Ucapan syukur yang tak terhingga ke hadrat Allah S.WT kerana telah mempertemukan saya dan sahabat2 yang lain dengan adik2 drp sabah dan sarawak..

Mlm semalam Gabungan Anak Pelajar Sabah Sarawak(GAPSS) mengadakan perjumpaan dgn adk2 1st year. Agak kelam kabut pada awalnya krn berlaku pertukaran venue. drp ax 201 ke ax 102.. Tapi, alhamdulillah Allah mempermudahkan..

Sebenarnya saya nak post entry nie bila balik dari perjumpaan tue. Tapi, presiden GAPSS tak dpt hantar via email gmbr2 yg saya nak. Terpaksalah saya menunggu.. Bukak blog shbt saya, Rusni dah update.. Bila bukak blog presiden pun dah update. Saya je yg tak update lagi.. Hmm.. Takpe lah (padahal dah rasa geram dah nie..) presiden sibuk.. tak dpt hntr gmbr2 tue.. Saya pun copy je lah drp blog beliau..

Eh..!! Nie dah cita psl len dah nie.. Hehe.. Biasalah.. perempuan nie kalo di suruh bercerita, suma nak diceritakan. tak nak tinggal satu apapun..!

Berbalik kpd cita Gapss td...

Mula agk lambat.. Dipengerusikan oleh sahabat saya yg berasal drp sabah gak, Badran.. Yang menarik pada saya ialah ucapan presiden Gapss iaitu Syahril.. Saya tergelak kecil kat belakang bila mana Syahril seakan2 nak terbelit lidah bercakap dalam bahasa yg bercampur2. Kejap2 bahasa sabah, then sarawak.. dan tiba2 pulak mixed ngan bahasa semenanjung.. Apapun, percubaan yg bagus, Mr. Presiden!!

Pada mlm tue gak adik2 nie dibahagikan kpd 4 kumpulan. Badran dan azzam dalam satu kumpulan, saya n ruzaini satu kumpulan, rusni satu kumpulan dan syahril n suhaimi juga satu kumpulan. Kami menyajikan adik2 dgn satu tayangan video yang berkisar tentang aurat dan kebiadapan seorang artis terhadap isteri Rasulullah. saya dan sahabat yg lain menimbulkan banyak persoalan dan dijawab dgn baek oleh adik2. Alhamdulillah.. Adk2 borneo mempunyai kesedaran yg tinggi ttg apa yg saya dan shbt2 cuba ketengahkan pada mlm tue..

Saya nie mls nak cita panjang sebenarnya... Kalo nak tau, juz visit blog Presiden nie.. http://akankembali.blogspot.com

Kat situ anda ble baca lagi detail.. lagi banyak gambar.. (letak gambar banyak2 kat sini pun, kalo bukak blog sahabat saya nie sama gak..)
Cumanya nak kata..

Saya happy sangat2 mlm tue.. adk2 pun sama.. saya salu kata pd adk2 sister borneo.. "pastikan kesatuan borneo mantap.. kenal antara satu sama lain.." kerana kami adalah golongan minoriti yang mahu melakukan satu 'transformasi' (pinjam kata2 syahril jap..=) di bumi Uia nie dan yg paling pntg sekali membawa transformasi ke sabah di bawah bayu dan sarawak bumi kenyalang..

Kpd sahabat2 borneo yang saya kasihi kerana Allah (rusni, ruzaini, syahril, badran, azzam, suhaimi dan yg lain2).. mari kita bersama2 menjadikan diri kita contoh tauladan yang terbaik buat adk2 kita.. utk membentuk satu kesatuan borneo yang mantap dunia dan akhiratnya.. amanah terpikul berat di bahu kita.. kita adalah role model utk adk2..

saya suka kepada ungkapan yang di ajarkan oleh syahril kpd adk2 borneo..

siapa kita?

Borneo..

siapa kita??

Borneo..

siapa kita??

Borneo..

siapa kita??

Kamek sayang sama kitak bha..

Ya.. saya pun sayang pada adk2 borneo.. ukhuwwah fillah abadan abada..

Hampir terlupa.. Saya dah pun mewajibkan adk2 sister borneo utk dtg ke bilik saya. sbbnya ada adk2 yg saya tak cam lagi mukanya. so, diorg kena dtg bilik saya utk lepak2 n bkongsi cerita ngan saya.. hehe.. kalo ada masa pun, saya sendiri akn cuba utk pergi ke bilik adk2. tak adil rasanya asik diorg je kena dtg bilik saya kan??

p/s : teringat pulak kat 2 org adik yg datang bilik saya lepak2 n berkongsi cerita.. saya sajikan diorg ngan cita2 seram.. dah lah budak baru.. kecut perut gak diorg.. hehehe...


KAMEK SAYANG SAMA KITAK BHA....!!!!

















1 comment:

EidaAz said...

salam
kak irma ni eida!