Wednesday, June 3, 2009

Syarat ''SAH'' masuk kiosk

Hmm.. mesti ramai yg pelik.. syarat SAH masuk kiosk?? kiosk katne??

Alaa.. kiosk kat plaza tue.. skrg nie panggil koperasi UIA kot..

Sebenarnya cita dia mcm nie..

Pagi tadi, pukul 9 saya ada class intro to INF Literacy (IL) kat LAB B.. punyelah semangat nak pegi class, tup..tup..tup.. class takde.. haiyo0o.. padahal dlm hati kata, "yahooooooo...!!!" hehe.. mdm busy kat AMF (proses add drop).. so, saya n kengkwn len ada masa dekat 2 jam b4 class yang seterusnya..

saya ingat nak jumpa advisor.. tp, advisor ada class plak.. then saya join kengkawan saya.. diorg nak pegi lepak kat KC (skrg panggil MK). saya tak nak. saya ajk diorg pegi sarapan dulu.. sarapan kat U Cafe (U Cafe ke?? salu konpius antara U Cafe n E Cafe.. haiyoo.. dah nak grad dah irma..)

tgh2 sarapan tue.. kwn saya yg sorg nie bukak cita.. kitorg mmg gelak gila2 lah.. (nasib dkt2 meja kitorg tue sis je.. kalo bro.. jgn mimpilah nak gelak gila2..)

Alkisah pun bermula..

Menurut kwn saya tue.. rumet dia pernah terkunci dlm kiosk kat plaza.. kitorg pun pelik lah.. pehal plak takde angin, takde ribut ble terkunci kat dlm tue.. rupa2 nya.. rumet dia masuk kiosk dlm keadaan ngah dgr lagu dlm mp3.. macik kat kiosk tue dah 'sound' rumet kwn saya dah.. macik tue kata nak tutup.. tapi rumet kwn saya tak dengar. cne nak dengar kalo telinga kena sumbat ngan earphone.. haiyo0o..

Akhirnya.. ngan penuh berdedikasi macik kiosk tue pun terus kuar n kunci pintu n pagar kiosk tue.. bila rumet kawan saya tue sedar dah nak dekat pukul 5, dia pun nak kuar.. tapi... dah terkunci...!!!

Rumet kawan saya pun melambai2 org yg lalu lalang dpn kiosk tue.. berkat kasih Allah akhirnya dipermudahkan gak.. macik kiosk tue dtg.. siap kata lagi, "tue la.. aku dah kata nak tutup, ko wat dek je.."

Hahaha..!!

Bila dah abih mkn, kitorg pun nak pegi KC. tapi, kwn saya yg sorg lagi tiba2 kata, "aku nak g kiosk la.. nak tengok muka tak bersalah macik tue.."

"jom2.." saya menjawab..


Bila sampai kat kiosk tue, kitorg pun masuk ngan selambernya.. saya ckp kat kwn saya.. "nak cari mp3.. mp3 ada tak???" dgn konfiden je saya tanya.. kwn saya pun gelak je.. hehehe...

moral of da story..

1) jgn psg mp3 kalo berjln sorg2.. takut org ckp kat kita tapi disebabkan mp3 tue kita tak dengar.. lebih2 lagi kalo nak masuk kat kiosk plaza tue.. be careful.. huhu

2) jgn salahkan macik kiosk. sbb.. macik kiosk dah 'sound' banyak kali.. lagipun
, macik kiosk kan berdedikasi orgnya.. hehehe..

3) kalo menda nie jadi kat kita, n kita berada di posisi macik kiosk, sepatutnya kita pegi ke arah rumet kwn saya tue.. sbb?? ntah2 bkn psl mp3 tapi pendengaran tak cukup baek..

and da last..

4) jgn tiru apa yg saya n kengkawan saya wat.. pergi kat kiosk juz nak tengok
muka tak bersalah macik tue.. pdhl mmg muka macik tue sentiasa tak bersalah wlupun ada wat salah.. hehe

p/s : kitorg bkn sesaja je g kiosk sbenanya.. kwn saya nak cari brg
gak.. lagipun, boleh merapatkan ukhuwwah ngan macik kiosk.. tak pun, nak tengok tmpt strategik utk kita panjat ke apa ke kalo giliran kita terkunci dlm kiosk tue plak.. hahaha..



tak le bhenti gelak kalo ingat.. haiy0o..



8 comments:

hadisyafiq said...

huhu~
cite ni bole jd pngubat ktika tensiOn..
at least trsnyOm la sket =)

ummu khosyatillah bt muzakir said...

salam..
haha..xblh la nk buat entry bganda..
dh xtau nk tulis ape..asik nk gelak je kalu igt blk..
ish2..byk btl ilmu yg kluar..
tp kn..ko kne byr royalti kat mkcik tuh..
ko dh gne nama dia.hehe

aku abid said...

salam..

to abidtaat : nie skdr cita kosong.. tp, kalo dpt wat enta tersenyum, alhamdulillah..

to ummu : hehehe.. nnt ada ms kita g kiosk ek..?? nak temuramah macik tue.. hahaha (juz kidding!!)

aqmy said...

masyaAllah.. ada juga kisah terperangkap dlm kiosk.. hemm.. nak tambah 1 lagi moral value,

ambil ihtimam masa tutup sesebuah kiosk. ha3

(naseb baek blog ni xsefamous 'malaysia kini',
klw x, habes semua org tau sifat dominen m.cik kiosk tu... ish3 xpatot2 =)

aku abid said...

tq krn menyumbang satu lagi moral value..

moral value yg sangt bgs..

sian macik kiosk tue.. kalo dia tau kita bincang psl dia dlm blog nie mesti marah punya.. :)

aqmy said...

nanti jgn lupa minta maaf dgn semua yg terdikutuk or terdisembangkan

Anonymous said...

Salam..kita selalu pesan kat orang..if da t'umpat ke or t'sembangke cepat2 g minta maaf..walhal senanye kita menyedari bahawasanye kita xptt wat mcm 2..Koreksi diri balik ye..Sekadar peringatan untuk diri ana terutamanye..

aku abid said...

wslm.. a very good comment.. tq shbt..