Saturday, May 30, 2009

TA 'ARUF WEEK (TAWE) : PUB PRO! PUB PRO! ONG GEDEK GEDEK!!

Lama dah tak update blog. entah nape jd mls plak.. Haiyo0 irma.. What's wrong wif u??? Dlm entry kali nie plak nak cita psl tawe gak. haha!! Mcm boring plak.. Bukak je blog bdk Uia nie mesti ada cita psl tawe. kalo tak cita mcm tak besh plak.. cita je la..

Saya ditempatkan dlm pub n pro.. Masa sampai kat cfs nie (baru balik dr cuti. takde s.sem la katakan.. :) trus pegi stad utk lapor diri. rasa sedih sngt2 dpt pub pro. tak minatlah.. tak sukalah.. Banyak lagi perasaan bercampur baur..

Tapi.. alhamdulillah.. sumenya berubah. seronok sngt2 berada dlm pub pro nie..


tunjuk apa tue..??

amek gambar kat LY afta lunch beramai2

Cuma.. keseronokan yg saya rasai tue tak lama. silap saya gak.. betul la perempuan nie emosional.. hari kedua registration sampailah hari yg last saya rasa bersalah. bersalah pada sapa tak perlu lah tau.. ahli pub pro yg tau tue, wat mcm tak tau je.. biar kita2 je tau apa yg jd..

Nasib baek wan n balqis ada. selalu bg semangat. dorg dah tau dah.. saya nie tak suka nangis depan2. kalo nangis pun, nangis besa2 je. bila sorg2 baru nangis puas2. wan salu kata, "irma jgnlah camtu.. kalo nak nangis, kitorg ada.." Terharu rasa.. Aida plak salu bz.. tak jumpa aida sehari je dah rindu.. siap hntr msg lagi kata rindu.. Alhamdulillah.. Itulah ukhuwwah..


saya n balqis

saya n wan

saya n aida

Saya blaja satu perkara yg paling penting dlm tawe nie iaitu kita kena pandai kawal emosi. saya dah kena teruk dah. punya payah nak ungkapkan kata maaf pada org tue.. bila dah minta maaf pun rasa mcm tak setel lg.. sebab nape?? sbb saya sensitif sngt kot.. cara org tue pandang mlm tue saya takkan boleh lupa sampai bila2.. pandangan yg saya tak pernah terima dari sesapa pun.. satu pengajaran wat saya..


take note irma!! jgn biarkan kesilapan berulang!!

Kat bawah nie plak gmbr masa kitorg ajr nyanyi kat smawp.. besh gak jadi guru vokal walaupun tak bertauliah.. hehe


sis pub pro @ guru vokal.. hehe

nyanyi jgn tak nyanyi!!

khusyuknya adik2 nie..

committees yg berdedikasi.. chewah..!!


Pub pro! Pub pro!

Rindunya dgn panggilan tue..



haq, mat, danny, syafik (head pub pro)

hanis, syukri, faris

hilmi, am, helmi, syahid

irma...!! jgn tido!! kena jg exam!

sesaja nak mencapap. huhu

senyum sokmo!

ikin, azwa, naya, saya, v

dua org dari kiri tue drp uia nilai : nida n fit

fit n azwa

Haiyo0 irma.. sejak abih tawe nie perasaan len mcm je.. namun, apa yg pasti, irma tetap blaja drp kesilapan!!!

Bro : syafik, haq. syukri, am, mat, hilmi, helmi, faris, danny, syahid n hanis..



Sis : wan, balqis, aida, nida, fit, aton, yana, v, anisah, didi, ilham, fatin, lilia, azwa, ikin, achik, fakriyah, azrin, intan, n naya..



Tq sngt2.. Korg sume mmg baek.. cuma saya je yg tak brapa nak baek.. jgn lost contact ye.. ber 'ym' selalu..!!




"pub pro! pub pro! ong gedek gedek!"

Ungkapan yg akn selalu dirindu..

8 comments:

durakhyar said...

salam ziarah
ambillah dari setiap kejadian sebagai satu wasilah untuk memperbaiki diri..
bersyukurlah kepadaNya kerana sekurang2nya anda mendapat tarbiyyah yang berharga dari tawe..
semoga kesilapan mengajar anda untuk masa depan..

Muqarabah said...

tq akak..
mmg apa yg berlaku menjadi pengajaran yg sangat berguna..

Abidtaat said...

slm..
ada org bilang,
"pengalaman adalah guru trbaik"
Wallahu a'lam =)

عبيدالله said...

Assalamualaikum...ridunye kat kamu semua...xtahu nak gmbrkan mcm mn
...kalu mampu,orang suruh bayar rm1000000 untuk jumpa balik dgn smua pub pro,ambo bayar,..tapi amalan be'kalau' adalah amalan syaitan...nmn,ambo xleh nk mlbhkan rndu ni...sbb ush mrndui Allah belum tercapai...lov u,miss u all coz of Allah

:) amiir.ah said...

salam. suka tgk comm pub pro yg sgt rapat walaupn bru knal 2mggu. mebi sbb korg keje sama2 tiap2 hari kot? :) smoge ukhwah ini tjalin slamenya, insyaAllah.

Muqarabah said...

wslm..

ktorg mmg sngt2 rapat. keja pun ajr adk2 nyanyi.. suma seronok. tue yg tmbah merapatkan ukhuwwah kami..

p/s : sememangnya kerinduan pd ahli pub pro mmg tak dpt dinafikan.. mg Allah mengikat hati2 kita utk terus mjalinkan ukhuwwah krnNya..

DaruL said...

salam irma..

ong gedek2? mmg ceria..
rinduunye...
kim salam kt wan, kt aida... kt sume la yg mane tercapai,,

teruskan melangkah, teruskan mendalami..
kita doa sama2 ye...

-kak hudaidris-

haway mutasawwil said...

salam madame irma
-p
malu r letak pic faris
cancel lew
rs2 cam xssuai jh included me skali
juz ask
hu3