Thursday, June 18, 2009

Sepetang Hari dlm Lab..

Hari nie hari yg sangat pelik..

Napa plak??

Yela.. Dah arinie saya jd "luar biasa" sket..

Saya nak cita apa yg jd kat dlm class arinie..

Class : Programming
Venue : Lab C
Masa : 2.00pm-4.00pm
Lecturer : Bro. ??????

Nak dijadikan cerita.. Saya masuk lab mcm besa. Tak lama lepas tue bro pun masuk. Then clas pun bermula.. Tapi b4 tue bro bg kuiz yg dah disemak.. Haiyo0o0o.. Banyak silap saya wat dlm kuiz.. Hampir separuh markah hilang. Tapi takpe.. Yg penting blaja dr kesilapan. Yup!! Chaiyok2 Irma!!

Mula2 tue.. saya nie kira "hidup" lagi dlm clas. Phmla apa yg bro ajr.. Tetiba plak ribut taufan melanda..!! Adus!! Mengantuk dlm clas.. Haiyo0o0o..

Ingat boleh thn. Tapi, rupa2nya tak boleh gak! Saya pun tanyalah kat kwn sbela. hafeeza, "ada gula2 tak?" Hafeeza pun menggeleng.. Alamak..! Mengantuk dah naik ke level yg tinggi dah nie..

Terus saya pun paling kat belah kanan. Tanya hanani plak, "ada gula2 tak??" Adala.. Adala.. Jgn takde.. Alhamdulillah.. Allah permudahkan..

Saya pun amekla 2 biji mentos. Bila dah mkn segar sket.. Tapi.. Tak lama lepas tue jd bertambah teruk plak!! Mengantuuuukkkk..!!! Wahai dunia...! Saya ngantukkkkk..!!

Saya hulur tangan kiri kat Hafeeza. Suh dia picit. Sementara saya gunakan tngn kanan utk picit tengkuk. Dahla duduk depan skali.. Muka mengantuk plak.. Aduyai.. Nasibla bro jenis yg baek.. Tak penah nmpk dia marah lagi.. Hik hik hik.. =)

"I'm dying.. I'm dying.." Saya berkata dlm hati.. Mata asik terbuka dan tertutup je.. Saje nak kelentong bro.. Saya wat mcmnie.. Bila mata tutup.. Mulut terkumat kamit seolah2 sedang menghafal n cuba memahami dgn lebih mendalam apa yg bro ajr.. Pdhl.. Tak phm apa2 pun.. Ingtkan bro tak perasan...

Tiba2 bro tegur.. "Irma okey tak?? Sihat tak??" Adussss!!!!! Pecah tembelang..! Sejurus selepas bro tegur, 100% mengantuk saya hilang.. hehehe..

Saya siap tnya banyak soalan lagi.. Konon2 nak menebus kesilapan sbb hampir "syahid" dlm cls.. Bnyk sngt tak phm programming nie.. Code sana sini..

Hehehe.. Bila bro tegur tue.. Suma kengkwn dlm clas kata, "Irma napa, napa??" Malu... Tapi setakat nak malu ngan bebudak clas tue.. Tak pyh.. Hampeh je.. =)

Dgn penuh bermurah hati hanani bg saya suma gula2 mentos.. Yeeehooo0o0ooo..!! APalagi.. mknla.. nyam2..

Rasanya ptt mcmnie la.. Kalo mengantuk, tak pyh mkn gula2.. Tunggu je lecturer tegur. For sure.. Ngantuk hilang w0o0o0..

Hafeeza kata.. "nnt kalo Irma ngantuk lagi, msg je bro suh tegur irma.."

Haiyo0o0o.. Sampai mcn tue skali... huhu..



senyum jgn tak senyum..!!


3 comments:

Sumaiyah said...

haha. chaiyok! pengajaran: kena tidur awal. tapi kalo awal sangat xdapat la kita sama-sama rajin mcam hari tu ;) *winks*

aku abid said...

btl3x... huhu

K said...

c++? all the best!