Friday, October 2, 2009

Cukup Sampai Disini...

Alhamdulillah… Exam dah abih.. Juz waiting for EPT n Muet je.. Akhirnya ter’update’ jugak blog nie.. Dah lama saya tak mjenguk blog nie.. Mlm nie Allah berikan kekuatan utk saya menulis.. Utk berkongsi sesuatu.. InsyaAllah…


Cukup sampai disini…. Terlalu mendalam ayat nie utk saya… Tak dpt saya luahkan dgn kata2 dah.. Bukan bermaksud saya berputus asa. Tidak sama sekali. Hanya perlu mengutamakan yg lagi penting.


Bila kita dah buat sesuatu keputusan. Kecik ke besar ke.. Tetap gak itu satu keputusan. Hanya betul or tak keputusan yg kita ambil tue kita takkan tahu. Ya… Kita takkan pernah tahu..


Kita akn asyik rasa terganggu akibat membuat satu keputusan yg sangat penting dlm hidup kita.. Sangat2 penting sebenarnya.. Bila kita sedar bahawa keputusan yg kita ambil tue adalah salah, kita akn kecewa. Sangat kecewa sebenarnya….

.

Kita akn mengambil masa yg lama utk muhasabah diri. List kan suma baik buruknya. Sehingga akhirnya.. kita terpaksa menarik semula keputusan kita. Amat menyakitkan.. Tapi kita perlu lakukan jugak demi mengutamakan sesuatu yg lagi pntg..


Apa yg boleh saya katakan… Allah itulah sebaik2 tmpt mengadu.. Bila hati kita bersedih, carilah DIA. DIA lah ubat hati yg paling mujarab sekali..


Sejauh mana kita pergi… Sejauh mana kita melangkah.. Jgn pernah berputus asa.. Kata2 nie saya tujukan buat suma terutama diri saya jugak.


Cukup sampai disini bukanlah kata2 sorg pengecut mahupun sorg yg bputus asa.. Tapi kata2 sorg insan yg tak mahu hatinya terluka di kemudian hari…


Cukup sampai disini….

6 comments:

EidaAz said...

moga ALlah iringi langkah akak dengan kekuatan!

aku abid said...

insyaAllah dik.. doakan mg yg tbaek...

FdausAmad said...

Salam,

Gua nak ajak lu dtg lepak blog gua.
rilek rilek.

Selambe..

aku abid said...

wslm.. erk?? okek2.. tq..

Rerama Ungu said...

ter’update’ ...tak boleh guna sebab bila guna ter ni menunjukkan tiada pembuat...boleh gina dinaik taraf@di'update'.


Cukup sampai di sini atau cukup sampai di situ?

aku abid said...

maafla shbt ana. ana dah lama tinggal bm. tak tau plak grammar salah.

lg satu rasanya takda masalah ngan tajuk ana tue. apapun syukran jazeelan.