Thursday, July 9, 2009

Irma extend sem...

"Selamat bertemu kembali CFS..." kata2 yg saya dah lama smpn utk diungkapkan pada sem hdpn.. InsyaAllah jika pnjg umur..

Dua hari lepas saya baru je memutuskan utk extend semester.. Afta cls writing trus jumpa ngan mdm. Kata nak extend. Yg peliknya mdm trus setuju. Sesuatu yg saya tak jangka akn berlaku. Awl sem aritue punyala saya merayu2 nak extend mdm tak bg.. Smpai menangis2.. Bila dpt extend ngan mudah saya rasa sedih plak.. Ntah napa..

Bila dah dpt extend saya rasa mcm tak nak extend pulak.. Mcm2 bermain dlm pikiran saya. Sampaikan esoknya nak presentation LS pun saya tak prepare. Saya serabut sangat mlm tue. Antara extend n tak.

Tapi.. Saya teruskan gak. Sekali saya melangkah, saya takkan menoleh ke belakang dah..

Afta cls writing tghr td saya pegi sc department. Saya tengok ramai yg amek CSS. Sbb dah nak grad sem nie.. Pttnya saya pun amek. Tapi sbb nak extend tak pelu amekla..

"Kak, borg withdrawal saya dah approved ke?? Saya hntr smlm.." Saya bertanya..

"Nie Irma ke??" Akak tue soal balik

"Ye saya.." Saya jwb.

"Akak dah bg kat kwn awk.. Sapa dah nama dia.." Akak tue cuba2 mengingat nama kwn saya

"Shuhada ke??" Saya meneka

"Ha... Ye2.. Ada kat dia suma.." Dgn pantas akak tue menjawab

"Alhamdulillah.. Maknanya dah approved la nie??" Saya tersenyum

"Dah approved dah.." Akak tue tersenyum..

bla.. bla.. bla..

Banyak lagi yg kami bualkan..

Saat dpt tau dah approved tue, saya lega yg amat sangt.. Tak tau napa.. Mybe sbb saya dah tak pelu pkr lagi.. Apa yg saya tau, sem dpn saya ada lagi kat CFS nie..

Otw nak pegi U cafe(afta balik dr sc department), saya hntr msg ke bro. Bro yg ajr programming..

"Salam..bro,pmhonan sy utk xten da approved.saya xdtg cls ptg nie.tp nak satu soalan kuiz.tlg pas kat ummu ble?kalo ble la.."

Bro pun bls..

"Ok, tp sy plan nak bagi lepas dah marking ye"

Saya pun bls..

"Okek2..xpa..yg pntg dpt 1..tq bro.."

Lepas je sent msg tue saya asik senyum je.. Tapi hati nie sedih gak..

Awl2 dulu mmg nak extend. Bila tak dpt saya sedih.. Tp bila dah dpt.. Dpt ngan mudah pulak tue.. Saya sedih gak.. Mybe sbb ramai kengkawan nak grad.. Saya tak dpt grad sesama diorg..

Ramai kengkawan yg tak tau saya nak extend.. Dah approved nie baru saya ckp. Ramai yg mcm tak pecaya. Ramai tnya kenapa. Susah utk saya jelaskan. Apa yg saya ble ckp, "Tak dpt nak bawa sem nie.. Agak serabut. Banyak yg pelu dipikirkan.." Ada gak yg tnya, so saya cita sbb sbenanya..

Hmm..

Apa yg saya rasa skrg pun saya tak tau.. Mybe saya lagi diperlukan di sini.. Mybe bukan rezeki saya utk grad awl..

Teringat saya pd perbualan saya bsama ngan arwah bro asmady sem lepas..

"Bro, ble tak kalo nak extend sem??" Takut2 saya btanya..

"Napa?? Sapa nak extend?? Awk??" Bro bertanya spontan

"Takdela.. Sj tnya.." Saya ngan selamba mnjwb

"Kalo nak extend kna bncg ngan mdm mimi. Napa nak extend?? Kan bgs kluar awl.. Org suma nak kluar awl.." Bro pndg sambil menanti jwpn

"Err.. Takdela.. Saya tak sedia lagi kot.. Hehe.. Takpela bro.. Sj je tnya.." Saya dah tersenyum2 dah..

"Kalo iktkan suma pun tak sedia lagi.. ala... Teruskan je la.. Watpe nak extend.. Bukan awk tak ble bw pun.." Bro bpesan sebelum saya angkat kaki kluar drp bilik beliau

Hmm..

Kalo bro still ada lagi, apa komen yg bro akn bg pd saya bila bro tau saya akn extend?? Hmm..

Mybe saya hanya ble kata.. "Bro.. Maaf.. Saya mmg nak extend.. Saya tau ble bw.. Cuma nak extend jgk.. Maaf.."

Tue je yg saya ble kata..

Moga roh arwah Bro Mohd Asmady Zakaria ditempatkan dlm kalangan para solihin... Ameen..

10 comments:

Rerama Ungu said...

(Kalo bro still ada lagi, apa komen yg bro akn bg pd saya bila bro tau saya akn extend?? Hmm..

Mybe saya hanya ble kata.. "Bro.. Maaf.. Saya mmg nak extend.. Saya tau ble bw.. Cuma nak extend jgk.. Maaf..")


Irma,hati2dengan kata2 begini...sebab mainan kalau ni mainan syaitan...Ada Allah sebut dalam Quran tentang penggunaan 'KALAU' @'LAU' dalam bahasa Arab...perkataan ni boleh bawa kepada syirik...ingat,yang pergi tetap pergi tak perlulah nak berkalau-kalau lagi

aku abid said...

tq ats peringatan tue..

insyaAllah kalau yg ana guna nie tak berlebihan.

juz imaginasi

takkan ada penyesalan yg amat sngt drp kalau yg ana guna.

insyaAllah.. mg Allah tetapkan hati ana..

Tq skali lagi..

leena said...

kak.. napa maw extend sem??

aku abid said...

hmm..

ada reason yg tersendiri..
syg nak tinggalkan leena kot.. huhu..

adalah sbb yg sngt pntg dik..
mybe akak lg perlu brd disini drp brd d gombak..

Allah je yg tau apa yg tbaek wat aka..

ibnah said...

Irma!!!kenapa???
Last minute baru wat keputusan..
aduh, sayangla irma ko xde kat gombak samku nanti.. xley nak grade sesama..sedey:(

aku abid said...

insyAllah kita jumpa gak tue.. cuma aku lmbt 1 sem je..

sowi ye kila.. aku lmbt btau ko..

aku wat keputusan yg mmg drastik. ummu la org yg pertama tau. n ummu gakla yg teman aku g jumpa mdm..

aku rs bnyk lagi yg pelu aku wat kat sini b4 g gombak..

Allah je tau yg terbaek..

ummu khosyatillah bt muzakir said...

huhu..bangga2..
xpe la..bukan rezeki ko nk grad sama2 kami..
apa yg pnting.. study btl2 sem dpn..
pastikan A solid!! insyaAllah

aku abid said...

tq ummu..

ko mmg kwn yg baek..

tq...

Muhamad Haiqal said...

salam..
kenapa mau extend ek??
mungkin ana xtau sebab nya, tp kalau untuk 'future', mungkin ada manfaat dari keputusan tu..

aku abid said...

'future'??

hmm..

kdg2 bnyk menda yg menyebabkan kita tpaksa amek keputusan yg kita tak nak sbenanya.

tp, insyaAllah.. setelah dipertimbangkan baek buruknya.. extend adalah jln yg terbaek..

p/s : tak taula plak kalo 'future' yg nta mksdkan tue sama ngan future yg ana rncg..