Friday, July 17, 2009

Dompet Dah jumpa...!!!! =)

Alhamdulillah... Alhamdulillah.. Alhamdulillah..

Syukur padaMu ya Allah...

Seusai exam phy, saya pegi mahallah ofis. Suma kengkawan kata nama saya di panggil ke mahallah ofis ngan segera. Tak dpt nak pegi segera sbb ada exam..

Nak dijadikan cerita.. Bila sampai kat mahallah..

saya : assalamualaikum..
mdm : wslm.. haa... irma..
saya : ada apa mdm?? (dlm hati mengharapkan berita baek...)
mdm : saya nak tnya awk dulu..(masa tue mdm dah nak bukak laci da.. hati saya tak berhenti berharap.. fuh!)
saya : tnya apa mdm??
mdm : awk ada pegi library tak??

'ah.. sudah..!! maklumat hampir lengkap!! harap2 betul apa yg saya jangkakan..' hati saya berbisik..

saya : napa mdm??
mdm : jwb dulu.. ada pegi library tak??
saya : tapi napa?? mdm... (saya dah cuak dah..) ada apa sbenanya?? mdm jumpa apa??
mdm : ada pegi library tak??
saya : takda.. minggu nie takda pegi library.. (seingt sayala..)
mdm : yeke takda..
saya : ye.. takda.. mdm...(dah separuh merengek kat mdm dah..)
mdm : nie haa...(mdm mengeluarkan sesuatu drp laci..)
saya : ya Allah..!! alhamdulillah... mdm...!! alhamdulillah.. saya dah agak dah.. alhamdulillah.. (dah terloncat2 dah.. =)
mdm : tinggal kat mana??
saya : saya tinggal kat plaza...

bla.. bla.. bla..

Tau tak apa??? Saya dah jumpa dompet saya...!!!!

Mdm kata ada sorg sis dtg bagi kat mahallah ofis. Dia jumpa kat library.. Bila cek, suma duet takda. Lesap mcm tue je.. Syiling pun takda.. Yg agk wat saya cuak bila atm kad saya beralih tmpat dlm dompet tue. Saya agak org tue mesti trial n error atm kad saya.. Matrik kad takpa.. Saya dah block awl2.. simkad saya pun org tue amek gak.. saya tak ingt ada ltk pin code ke tak. rasa ada.. kna terminate num tue..

Duet saya tak kesah.. Wlupun kekurangan duet skrg.. Tp takpa.. Saya halalkan org tue amek. Mmgla pada asalnya duet tue kepunyaan saya.. Tpi manatau Allah juz menitipkan duet tue pada saya wat sementara. Tp sbenanya duet tue milik org lain. Wlupun org tue curi.. Manatau org tue sngt susah drp saya. Sngt pelukan duet.. Takpala.. Yg pntg Allah makbulkan gak doa saya.. Suma dokumen pntg saya selamat..

Terima kaseh daun keladi pd yg hantar dompet saya kat mahallah ofis.. huhu..

Saya dah rasa leeegaaaaaaaaaa yg amat sngt...!!!! Alhamdulillah....


3 comments:

Ayn Nur Azhana said...

alhamdulillah...
=))

Unknown said...

Alhamdulillah... Berkat kesabaran tu. Moga2 segala mehnah dan tribulasi dapat dilalui dengan mudah.

Sekadar pandangan ye, kadang-kala setiap pertolongan yang diberi tak bermaksud hendak melemahkan kita, tapi boleh juga menguatkan kita.Keikhlasan orang mmg sukar diduga tapi sekurang2-kurangnya mereka berusaha untuk ikhlas.
Bukanlah selalu menang itu akan menang, tapi kadangkala kita kena kalah untuk menang.

Renung2kan......

aku abid said...

"Bukanlah selalu menang itu akan menang, tapi kadangkala kita kena kalah untuk menang"

saya suka kata2 tue.. thankz.. btw, bro nie sapa ya???