Monday, March 22, 2010

Moga2 Tiada Rasa Benci...

Bismillahirrahmanirrahim..

Masa: 6.23 am
Mood: jiwa kacau!

Apa perasaan anda bila ada yg kata anda nie macam nie.. Anda tue macam tue..?? Marah? Sedih? Gembira? Tak kisahlah sebab takda kaitan dengan saya :)

Semalam saya baru sahaja remove beberapa orang sahabat dari fb dan offline mereka kat ym. Alasan?? Sebab saya tak suka diorg. Diorg suka saya ke?? Suka ke tak suka saya tak kisah.

Saya insyaAllah dalam proses merawat hati dan memperbaiki kelemahan diri supaya tiada benci dalam hati. Saya tak suka sesetengah orang bukan sebab salah diorang. Mostly salah saya. So, sebagai langkah terbaik agar kesalahan saya tak berulang, saya tak nak tau apa jadi kat diorang dan saya pun tak nak diorang tau apa jadi kat saya.

Kadang2 bila dah bertekad nak berubah ada je ujian datang. Saya paling tak suka gaduh ataupun ada selisih faham dengan orang. tapi, kalau terjadi juga maknanya saya memang benar2 tak suka pada anda. Dan saya tak kisah anda suka ataupun tak dengan saya. Sebab anda bukan orang penting dalam hidup saya. :)

Mohon maaf atas salah silap. Saya akui.. Semua salah faham adalah berpunca daripada kelemahan diri saya sendiri. Saya sangat mementingkan kesempurnaan dan komitmen dalam melakukan sesuatu samada bergerak kerja ataupun sebagainya.. Dan bilamana saya dah bagi 100% tapi beberapa pihak pula sebaliknya, yang tue menyebabkan saya mudah naik angin :) (moral:
sifat mementingkan kesempurnaan kalau tak dapat dikawal akan menjadi kelemahan yang mana akan membinasakan diri sendiri)

Bilamana kita terlalu mementingkan kesempurnaan dan komitmen, dan mereka2 tak memberikan yang terbaik kita akan frust giler2. Padahal kita tak tahu apa halangan yang menimpa mereka.. (moral:
saya kena latih diri untuk lebih husnu dzon)

Mohon maaf sekali lagi.. Doakan saya agar mampu merawat hati dan memperbaiki kelemahan diri. Moga2 dalam hati tiada rasa benci..



Doakan saya agar saya mampu menjadi sebaik2 muslimah.. Doa anda semua sangat bermakna.. Ameen..

2 comments:

KiTa_KaWaN said...

removing frens is not the solution sbnrnya...

cukuplah skdr kita dah sakitkan hati org (if dah berlaku) ...jgn tambahkan isu..

tp benda dah jadi. pa leh buat..

aku abid said...

apa mksd awk dgn 'jgn tambahkan isu'??? saya hargai pandangan awk. tp awk tak brda dlm situasi ini. harap mklum.