Thursday, June 11, 2009

Hati yang Remuk Lantaran Agenda Syaitan

Kdg2 kita diuji dgn ujian yg kita tak sangka2.. Betullah.. Saya baru je merasainya.. Mlm nie ingtkan nak pegi mtg. Trus cancel mtg sbb sesuatu berlaku di luar jangkaan saya. Sesuatu yg memaksa saya mengalirkan air mata buat kesekian kalinya.. Saya busy sangat2 minggu nie. Banyak mslh yg datang melanda. Tapi mcm biasa.. Cuba kuat. Irma boleh!!!

Tapi.. Mlm nie..

"Layukallifullahu nafsan illa wus'aha.."

Benarlah.. Betullah.. Mlm nie Allah beri ujian nie.. Saya pasti mampu hadapinya. Kalo tak, Allah takkan beri..

Azimah (shbt saya kat nilai) kata.. Suma yg berlaku ada hikmahnya.. Cuma cepat atau lmbt hikmah itu kita tak pasti..

Tq Azimah.. Syg enti krn Allah..

Cuma nak kata..

Dlm bersahabat nie.. Tak suma indah. Syaitan sering mencari jln utk memecah belahkan sepasang shbt. Mlm nie saya menjadi mangsa sasaran syaitan. Kalo saya takde kesabaran.. Mungkin dah gaduh..

Dlm bersahabat nie.. Kita kena pandai menjaga hati. Jgn ckp ikut sedap mulut. Kita tak tau apa yg kita ckp tue akn buat shbt kita terasa hati or tak. Kdg2 apa yg kita pkr kan psl shbt kita tue tak sumanya benar. Hanya syaitan je yg cuba melaga2kan kita.. Suma nie saya tujukan buat diri saya terutamanya..

Mlm nie kata2 'seorg' shbt tue membuatkan hati saya hiba sngt2.. Terguris hati nie.. Mugkin tak keterlaluan kalo saya katakan bukan setakat terguris. Hati saya dah hancur remuk dah.. Sehinggakan air mata tak berhenti mengalir.. Sungguh menyakitkan!!

Slh faham je.. Tapi itulah kuasa syaitan yg tak mampu kita tangani. Drp salah fhm, syaitan memujuk kita utk tak bertegur sapa. Drp tak bertegur sapa, kita dipujuk lagi utk memutuskan persahabatan. Inilah realiti yg selalu terjadi..

Tapi..

Adakah realiti tue akn turut berlaku kpd saya?? InsyaAllah tak.. Saya sayangkan shbt saya tue.. Kami bershbt dah lama.. Cuma utk bersua muka mungkin tak mampu lagi lantaran hati masih terkesan dgn apa yg tjadi..

Tapi.. Adakah dgn mengatakan sedemikian menunjukkan saya tak redha dgn apa yg Allah tetapkan??

InsyaAllah tak..

Hati saya yg hancur, remuk, pecah berderai nie akn saya baiki.. Sbb tue perlunya ada slot koreksi diri utk diri sendiri..

Ya.. slot koreksi diri..

Ya Allah.. Semoga tangisanku pd mlm nie tak sia2.. Engkaulah sebaik2 Perancang..

Kpd suma..

Berhati2 dgn agenda syaitan!!

Syaitan nie suka tengok hati kita remuk.. Supaya bolehlah dia masukkan 'jarum'..

Kpd shbt2 saya..:

''TERIMA SAYA SEADANYA.."



No comments: